DYREKTOR ARTYSTYCZNY

 

dr hab. Magdalena Pilch Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie fletu Grzegorza Olkiewicza. W latach 1998-2002 odbyła studia podyplomowe w klasie fletu traverso prof. dr Linde Brunmayr – Tutz w Staatliche Hochschule für Musik w Trossingen (Niemcy). W 2013 roku przeprowadziła przewód habilitacyjny w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach,którego tematem była Kompleksowa wizja fletu romantycznego w zakresie budowy, brzmienia, techniki gry i praktyki wykonawczej według Die Kunst des Flötenspiels in theoretisch – praktischer Beziehung dargestellt von A.B. Fürstenau op. 138”. Jest zatrudniona jako prof. AM w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Gra na fletach renesansowych, barokowych, klasycznych i romantycznych. Jest założycielką jedynego polskiego consortu poprzecznych fletów renesansowych La viva Fiamma. Zajmuje się również wykonywaniem repertuaru kameralnego z I połowy XIX wieku na instrumentach historycznych. Jest redaktorem naczelnym półrocznika artystyczno-naukowego „Notes Muzyczny” wydawanego w łódzkiej Akademii Muzycznej.
 
dr Judyta Tupczyńska jest absolwentką warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina, którą ukończyła zdobywając dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki. Równocześnie uczyła się gry na skrzypcach barokowych uAgaty Sapiechy (Międzywydziałowe Studium Muzyki Dawnej). W 2007 r. ukończyła podyplomowe studia w Schola Cantorum Basiliensis w Bazylei w klasie skrzypiec barokowych Chiary Banchini. Doskonaliła umiejętności interpretacji muzyki średniowiecza, renesansu i baroku na licznych międzynarodowych kursach mistrzowskich. Wykonuje muzykę dawną na historycznych instrumentach smyczkowych w Polsce i zagranicą jako solistka, kameralistka, koncertmistrz i muzyk orkiestrowy. Ma w repertuarze utwory od XVI do XVIII wieku. Współpracuje z wieloma renomowanymi zespołami, m. in. Concerto Polacco, Arte dei Suonatori, Il Tempo, Capella Cracoviensis, La Tempesta, Ensemble Barocum, Academia Montis Regalis, Il Complesso Barocco, l’Orchestra Barocca della Mitteleuropea (Włochy), Haydn Sinfonietta Wien (Austria), Les Ambassadeurs (Francja), Brevis Consort (Litwa), Weser Rennaisance Bremen (Niemcy). Jest współzałożycielką zespołu Filatura di Musica oraz założycielką i kierownikiem artystycznym zespołu Musarion. Od 2011 prowadzi klasę skrzypiec barokowych i altówki barokowej na Akademii Muzycznej w Łodzi, obecnie na stanowisku adiunkta.
 
Patrycja Domagalska-Kałuża Absolwentka Królewskiego Konserwatorium w Hadze w klasie klawesynu i kameralistyki Fabio Bonizzoniego i Patricka Ayrtona. Kształciła się tez w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz jako stypendystka Academie Musicale de Villecroze (Francja) i kursów mistrzowskich w Norwegii, Niemczech, Austrii. Jako jedyna dotąd polska klawesynistka była członkiem European Union Baroque Orchestra odbywając tournee w Europie. Jest dwukrotną stypendystką MKiDN (stypendium twórcze) oraz Marszałka Województwa Podkarpackiego, a także laureatem programu Imit-u „Artysta-Rezydent” 2017 i stypendium „Młoda Polska” 2016. Jest pomysłodawcą takich wydarzeń jak: Podkarpacka Letnia Akademia Muzyki (4 edycje), Kultura Wieków Dawnych, Kozienice na królewskim szlaku, Z Kulturą w Bieszczady! w ramach programu Kultura Dostępna MKiDN), Bieszczadzka Inka (program Patriotyzm Jutra MHP). W swoim dorobku ma również przygotowywanie i opracowywanie wielu koncertów promujących muzykę dawną a także scenariusze lekcji artystyczno-edukacyjnych, widowisk muzyczno-tanecznych w których główną rolę ma muzyka i taniec epoki baroku. Jest współzałożycielką zespołu muzyki dawnej Filatura di Musica, a także międzynarodowego trio Ensemble Barocum z którym dokonała rejestracji psalmów i kantat francuskich kompozytorów epoki baroku (płyta Lekcje Starego Przymierza wyd. Fundacja InCanto). Występowała na wielu festiwalach w Europie (Francja, Niemcy, Portugalia, Włochy, Hiszpania, Słowacja, Monako, Malta, Holandia, Belgia) pod batuta znakomitych dyrygentów, specjalistów z zakresu wykonawstwa historycznego: Tona Koopmana, Fabio Bonizzoniego, Christiny Pluhar, Larsa Ulrika Mortensena, Andreasa Speringa czy Wima Becu.
 
Zbigniew Tupczyński Dyrygent i kierownik artystyczny Zespołu Wokalnego Ars Chori. Tenor w Chórze Filharmonii Narodowej w Warszawie, z którą współpracuje od 2007 r. Absolwent Akademii Muzycznej im. F.Chopina w Warszawie. W 2004 roku ukończył Dyrygenturę Chóralną w klasie prof. Mieczysława Nowakowskiego i Międzywydziałowe Studium Muzyki Dawnej prowadzone przez dr.hab. Agatę Sapiechę a także Studium pedagogiczne przy uczelni macierzystej. Umiejętności z zakresu estetyki wykonawczej i interpretacji muzyki dawnej doskonalił na kursach prowadzonych przez wybitnych specjalistów z tej dziedziny: Olgę Pasiecznik, Petera Holamana, Jamesa Oxleya, a także Romany Angel z zakresu tańca historycznego. Brał udział w seminariach Kodalyowskich w kraju i za granicą (Helsinki). Autor publikacji o zastosowaniu metody Kodalya do pracy z chórem. Współpracował z Chórem Uniwersytetu Warszawskiego jako asystent dyrygenta ,a także z Chórem Opery Kameralnej w charakterze śpiewaka. Od 15 lat kieruje zespołem wokalnym Ars Chori dając corocznie ok. 25 koncertów w renomowanych miejscach w kraju. Sam opracowuje utwory dla zespołu, realizując różne projekty muzyczne i poetycko – muzyczne, także z układami tanecznymi. Nagrał z zespołem wokalnym Ars Chori i Triem Con Passione płyty: „Święta z kolędą” i „Treny” opracowaniu J.Cembrzyńskiego. Obecnie przygotowuje zespół do nagrania płyty z kolędami na jazzowo w opracowaniu T. Bielskiego. Jako kierownik artystyczny zrealizował z chórem wiele projektów autorskich m.in. „Piosenki starej Warszawy”, „Sacrum i Profanum –dwa oblicza twórczości A. Vivaldiego”, „Perły muzyki chóralnej”, „Ursynowski festiwal muzyki chóralnej – koncert sześciu chórów”, „Dźwięki dawnej i nowej Polski”, „Ursynowscy twórcy i artyści – Benefis 50-lecia pracy twórczej Sławomira Czarneckiego”. „Bach vs. Händel. Czyli spotkanie którego nie było. Przygotował z zespołem muzyki dawnej Musarion i zespołem wokalnym Ars Chori i zespołem tańca historycznego Varsavia Galante autorski koncert „Krokiem menueta- taniec i muzyka w barokowej Francji” który jest jednym z sześciu koncertów cyklu muzyki francuskiej.
 
Marcin Kumosiński Wokalista w Zespole Wokalnym Ars Chori (tenor). Konferansjer, Dyrektor Biura Fundacji Ars Chori. Jest współautorem scenariuszy do autorskich projektów Fundacji. Specjalista w dziedzinie oprawy wizualnej wydarzeń artystycznych oraz scenariuszy. Absolwent Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy (Obecnie Politechniki Bydgoskiej) i  Studia Aktorskiego.
Skip to content