KIEROWNICY ZESPOŁÓW

Zbigniew Tupczyński

Zbigniew Tupczyński

Kierownik artystyczny Zespołu Wokalnego Ars Chori i Studia Wokalnego Ars Chori.

Tenor w Chórze Filharmonii Narodowej w Warszawie, z którą współpracuje od 2007 r. Absolwent Akademii Muzycznej im. F.Chopina w Warszawie. W 2004 roku ukończył Dyrygenturę Chóralną w klasie prof. Mieczysława Nowakowskiego i Międzywydziałowe Studium Muzyki Dawnej prowadzone przez dr.hab. Agatę Sapiechę a także Studium pedagogiczne przy uczelni macierzystej.

Umiejętności z zakresu estetyki wykonawczej i interpretacji muzyki dawnej doskonalił na kursach prowadzonych przez wybitnych specjalistów z tej dziedziny: Olgę Pasiecznik, Petera Holamana, Jamesa Oxleya, a także Romany Angel z zakresu tańca historycznego. Brał udział w seminariach Kodalyowskich w kraju i za granicą (Helsinki). Autor publikacji o zastosowaniu metody Kodalya do pracy z chórem. Współpracował z Chórem Uniwersytetu Warszawskiego jako asystent dyrygenta ,a także z Chórem Opery Kameralnej w charakterze śpiewaka.

Od ponad 18 lat kieruje zespołem wokalnym Ars Chori dając corocznie ok. 25 koncertów w renomowanych miejscach w kraju. Sam opracowuje utwory dla zespołu, realizując różne projekty muzyczne i poetycko – muzyczne, także z układami tanecznymi. Nagrał z zespołem wokalnym Ars Chori i Triem Con Passione płyty: „Święta z kolędą” i „Treny” opracowaniu J.Cembrzyńskiego. Obecnie przygotowuje zespół do nagrania płyty z kolędami na jazzowo w opracowaniu T. Bielskiego. Jako kierownik artystyczny zrealizował z chórem wiele projektów autorskich  m.in. „Piosenki starej Warszawy”, „Sacrum i Profanum –dwa oblicza twórczości A. Vivaldiego”, „Perły muzyki chóralnej”, „Ursynowski festiwal muzyki chóralnej – koncert sześciu chórów”, „Dźwięki dawnej i nowej Polski”, „Ursynowscy twórcy i artyści – Benefis 50-lecia pracy twórczej Sławomira Czarneckiego”. „Bach vs. Händel. Czyli spotkanie którego nie było. Przygotował z zespołem muzyki dawnej Musarion i zespołem wokalnym Ars Chori i zespołem tańca historycznego Varsavia Galante autorski koncert „Krokiem menueta- taniec i muzyka w barokowej Francji” który jest jednym z sześciu koncertów cyklu muzyki francuskiej.

Judyta Tupczyńska

Judyta Tupczyńska

Kierownik Artystyczny Zespołu Muzyki Dawnej Musarion

Jest absolwentką warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina, którą ukończyła zdobywając dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki. Równocześnie uczyła się gry na skrzypcach barokowych u Agaty Sapiechy w prowadzonym przez nią Międzywydziałowym Studium Muzyki Dawnej. W 2007 r. ukończyła podyplomowe studia w Scholi Cantorum Basiliensis w Bazylei (Szwajcaria) w klasie Chiary Banchini. Doskonaliła swoje umiejętności interpretacji muzyki średniowiecza, renesansu i baroku na licznych kursach. Wykonuje muzykę dawną na historycznych instrumentach smyczkowych koncertując w Polsce i zagranicą jako solistka, kameralistka, koncertmistrz i muzyk orkiestrowy. Jako solistka ma w swoim repertuarze utwory od XVI do XVIII wieku, również Sonaty i Partity na skrzypce solo J. S. Bacha czy Cztery pory roku A. Vivaldiego. Współpracuje z wieloma zespołami, m. in. Concerto Polacco, Arte dei Suonatori, Il Tempo, Capella Cracoviensis, Academia Montis Regalis, Il Complesso Barocco, l’Orchestra Barocca della Mitteleuropea (Włochy), Haydn Sinfonietta Wien (Austria), Les Ambassadeurs (Francja), Brevis Consort (Litwa). Jest współzałożycielem zespołu Filatura di Musica oraz założycielem i kierownikiem artystycznym zespołu Musarion. Ma na swoim koncie liczne nagrania radiowe i fonograficzne. Od 2011 prowadzi klasę skrzypiec barokowych i altówki barokowej na Akademii Muzycznej w Łodzi, obecnie na stanowisku adiunkta.